INDEPENDANT DISTRIBUTOR

INDEPENDANT DISTRIBUTOR

Kenali saya

Kenali saya
Saya Puan Nur, wakil Shaklee anda tak kira dimana anda berada, Sg Buloh, Selangor, Gombak, Nilai, Kuala Lumpur dan seluruh Malaysia. Hubungi saya melalui whatsapp 0193208744 atas sms 013-3417873 utk sebarang pertanyaan atau mesej saya di blog saya ini atau difacebook saya.

VISITORS

.

.

.

.

.

.

CARA ORDER

CARA ORDER

Sunday, January 5, 2014

PENGAKUAN BENAR KENAPA SAYA PILIH SHAKLEE

Salam semua....disini saya berkongsi cerita ikhlas, tiada udang disebalik batu, tiada paksaan dsb.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua.

Mmg bersawang mawang dah blog ni.

First of all, nak ucapkan Selamat Tahun Baru buat semua. As I have mentioned in my fb status,
"Walau mcm mana pun orang lain sambut tahun baru, kita biarlah ucapkan yg baik baik sahaja".

Tak perlu nak perli perli orang ke atau judge orang ke. Sebab kita pun bukanlah baik sgt dan kita pun tak tau mana tempat kita nanti. Yg sekarang baik tak semestinya dijamin masuk syurga...nak nak lagi riak dan angku mencemuh atau menegur orang.

Entah entah yg tak berapa baik tu, sekali Allah bagi hidayah pada dia, dia yg masuk syurga dulu. Jadi, sama samalah kita watch our dear mouth.

Cewah mcm ustazah celup plak kan.

Tahun lepas mcm mcm berlaku. Yg pastinya, daku slow down sikit dari segi duniawi. Tiada lagi memikirkan hanya shopping, atau keluar, atau wasting time. Syukur alhamdulillah, Allah masih sayangkan daku. Walaupun masih terlalu banyak yg perlu diubah, tapi I believe, Allah itu Maha Pengasih, Maha Pengampun dan Maha Pemurah pada hambanya yg menginginkan perubahan tapi tidak berkemampuan to do so.

Dgn harapan Allah berikan lagi taufik dan hidayah pada ku dan suamiku, utk membimbing diri dan anak anak menuju ke jalan keberkatan.

Waduhhhh sound like ustazah celup lagi.

Syukur alhamdulillah jua, dapat khatam Quran sebelum akhir tahun. I am so happy Allah tunaikan niatku.

Malu diakui, ini adalah kali ke 2 khatam Quran selama Allah pinjamkan umur kat dunia ni. Maknanya selama jadi isteri dan ibu, ni kali ke 2. Cuma kali ni amat bermakna sekali sbb dpt baca Quran dan at the same time, tau makna tersirat. Jadi mmg sungguh bermakna. Barakallah buat hamba Allah, sahabat yg menghadiahkan Quran electronic tersebut.

2013, has been a tough year, economically dan effect jugak pada hubby's bisness. Berdoa byk2 pada Allah semoga tahun ni dipermudahkan hendakNya Ameen Ameen Ya Rabbal Alameen.

Dan syukur Allah membukakan hati utk memulakan perniagaan Shaklee selepas berapa orang bagi penerangan pasal Shaklee...dan jugak dorongan dari orang terdekat. Jadi lepas dpt penerangan dan selepas explain byk kali kat husband, dan husband pun izinkan, maka saya pun join.

(Terimakasih pada hamba Allah yg bagi penerangan, dan maaf kalau tak jadi downline akak, sebab saya rasa akak dah berjaya ditangga atas dan dah byk downline, sebab tu saya pilih utk jadi downline kepada sahabat saya yg masih tidak mempunya downline,sehinggalah saya menjadi downline beliau. Antara sebabnya juga ialah sahabat saya ini tidak pernah memaksa saya utk join Shaklee, not even a word, dan persahabatan kami mmg mutual, tidak ada udang disebalik batu, not frends for benefit),

Sebab saya pilih Shaklee bisnes?
  • Saya adalah seorang ibu yg kehadiranku mmg adalah PERLU 24jam dlm rumah ni. Maknanya sentiasa ada dirumah. Selama ni tercari cari apa yg boleh jana pendapatan online tanpa perlu keluar rumah. Online biz jual second hand dah buat. Tak cukup challenging dan slow jer.Bila dah diterangkan, hati teruja.
  • Saya mmg banyak menghabiskan masa lapang online, sebab berhubung dengan family dan kawan² baik. Jadi biness shaklee ni mmg sesuai utk saya! Jadi sekarang ni, sambil online sambil bisnes!
  • Saya teruja dgn mereka yg telah berjaya suami isteri sampai dapat pangkat Master, dan mereka semua muda muda!! Jadi kalau mereka boleh, kenapa tidak saya??
  • Selama 12 tahun berkerja dgn suami, sudah tiba masanya utk saya ubah angin. Bukan tak kerja dgn suami, tolong lagi, tapi lagi bersemangat sbb bisness Shaklee ni kira usaha saya sendiri!
  • Tgk, saya tidak duduk di Malaysia tapi masih boleh menjalan kan bisness Shaklee. Jadi bisness Shaklee ni boleh dioperate walau dimana jua ada berada. Tak perlu ada di Malaysia!
  • Bisness Shaklee tidak memerlukan modal....0 modal!! Mcm mana tu??Customer order, diorang bank in duit, baru kita order dan post directly pada diorg! Modal kita R75 utk jadi member jer.
Jadi utk permulaan, saya pun nak cuba product Shaklee ni. Yelah, apahal plak jual Shaklee tapi tara guna kan. Serupa tak payah...menipu namanya.

Tak sampai sebulan join, tup tup dpt bonus dlm account... 2angka. For a beginner, saya mmg sgt happy. So excited lar buat research, buat page, buat fb, buat blog khas utk barangan Shaklee ni.

Sekarang ni masuk sebulan saya join Shaklee team dan menunggu bonus yg saya dah aim, 3 angka!!!! Mungkin bagi anda tidak banyak tp bagi saya dah cukup sebagai motivasi utk kerja lagi keras dan buat research and pengiklanan lebih banyak.

Saya mengharapkan bulan ke 2 bonus lebih dari sebelumnya. Dgn izin Allah insyaAllah.

Saya perbanyakkan zikir murah rezeki setiap hari utk Allah murahkan rezeki saya. Dan utk mendapat keberkatan lg, bonus pertama saya, telah saya sedekahkan pada ayahanda saya. Bonus yg keduanya insyaAllah dah ada niat utk sedekah lagi.

Cuma yg saya harus ingat....bila saya sudah berjaya nanti (dgn izin Allah), tiada sikap angkuh, bangga diri dan berkawan hanya utk bisness, tanpa sedar betapa riaknya diri (this is hell from experience).

Hanya sebab kita sudah berjaya maksudnya kita lebih bagus dari orang lain. Tidak bermakna kita tak perlu ambil tahu pasal orang lain.

Without money, you are nothing.
But even if you have money, you are nothing if only think about yourselves.

Yer kita sudah berjaya dgn bisness dan ditangga atas, tetapi kena when it comes to money, terlampau berkira? Ada ustazah, berhenti jadi ustazah sebab lagi masuk duit buat Shaklee dari mengajar ugama. Itu sukahati lah kan...bila dah berjaya, riak...orang lain tak ambik tau, yg tau, hanyalah nak jadikan downline! Orang mcm ni tak mempunyai genuine friends!

Semoga Allah jauhkan saya dari sikap sedemikian andai diizinkan Allah saya berjaya suatu hari nanti, ameen.

Jadi wahai sahabat sahabat, saya tidak memaksa anda utk membeli product Shaklee dgn saya. Saya tidak akan paksa utk anda menjadi downline saya. Cukuplah sekadar saya berkongsi pengalaman saya sebagai orang yg baru bergiat dlm homebisness Shaklee ini.

Source: http://woman-and-mom.blogspot.com/


No comments:

Post a Comment

SIJIL HALAL SHAKLEE

SIJIL HALAL SHAKLEE

Popular Posts

.

.

.

MONTHLY PROMO

MONTHLY PROMO
Promosi. Buy ANY product, free membership.

TESTIMONI PRODUCT

Blog Archive

 
DESIGNED BY ONLINEBIZ-FR